Akpunktur

Klinik Ålunde         22 74 72 62

TCM akupunktur

TCM betyder Traditionel Chinese Medicin. Det som gør os levende, og som er drivkraften i vores krop er Qi.

Hvis vi har for lidt Qi, eller hvis Qi er blokeret, vil det give sygedomme og ubalancer.

Qi flyder i hele kroppen og er bl.a koncentreret i Meridianbanerne. Det er på disse Meridianer, at de fleste akupunkturpunkter findes. Ved at placere sterile akupunkturnåle i udvalgte punkter, kan man stimule Qi og dermed påvirke balancen mellem Yin og Yang.

Der stilles en kinesisk diagnose via samtale + puls og tunge diagnose.

Behandlingen varer 30 min. Efter aftale kan der tilbydes zoneterapi og evt. masage som understøttende behandling. Da vil behandlingen vare en time.

Jeg har nu arbejdet med akupunktur i 7 år og er ved at have en god erfaring inden for området. Jeg kan til stadighed overraskes over disse tynde nåles helt forbløffende virkning på kroppen.

WHO beskriver disse sygdomme/symptomer,som akupunkter har gavnlig virkning på:

Allergi                                                                          Mave/tarmproblemer

Astma, bronkitis, hæshed, hoste                                 Menstruationsproblemer

Bi- og kæbehulebetændelser                                      PCO/PMS

Bivirkninger ved stråle- og kemoterapi                        Overvægt

Blodtryk: Hyper- og hypotension                                 Overgangsalder

Diabetes type 2                                                           Angst/depression

Fibromyalgi                                                                 Stress,søvnproblemer

Hovedpine. migræne                                                  Træthed

Hudproblemer: Eksem, helvedesild,uren hud             Smerter

Infertilitet                                                                      Muskelsmerter

Klinik Ålunde  •  Ålundevej 24  •  6753 Agerbæk  •  mobil 22 74 72 62  •  Email kontakt@klinikaalunde.dk   •  copy right Kilnik Ålunde