Klient historier fra Klinik Ålunde

Menieres sygdom
Behandling: Akupunktur + Zoneterapi

En kvinde havde gennem de sidste 2 år haft tiltagende episoder med voldsom svimmelhed og kvalme, der gjorde, at hun måtte gå i seng for mørklagte gardiner. Hendes sociale liv var gået i stå, da hun ikke vidste, hvornår næste anfald ville komme. Hun turde ikke køre bil eller cykle. Hun fik diagnosen Meineres sygdom og blev sat i behandling. Dette havde ingen effkekt og hun henvendte sig for at få hjælp. Vi aftalte et forløb med akupunktur og zoneterapi. Efter 6 behandlinger med 3-4 ugers mellemrum er hun nu uden symptomer, har gang i sit sociale liv og kører igen bil.

Hun kommer nu en gang imellem for at blive frisket op i energisystemet.

Børn med øreproblemer
Behandling: Zoneterapi

En mor kommer med sit barn, der har fået lagt dræn i hø. øre, og skulle nu have lagt dræn i venstre øre p.g.a. væske i mellemørerne, høretab og ørepine.

Efter 1. behandling med zoneterapi sov pigen natten igennem. Hun fik 2 behandlinger mere og herefter kunne ørelægen konstatere, at der ikke var brug for dræn.

Behandling Fertilitet
Graviditet
Behandling: Akupunktur + Zoneterapi

En kvinde henvender sig med ønsket om at få mere energi. Hun er plaget af tilbagevendende hudinfektioner igennem 10 år og har desuden prøvet at blive gravid i 3 år. Hun har en søn på 5 år.

Vi aftaler et forløb med akupunktur og zoneterapi. Efter 1. behandling var hudinfektionen blegnet betydeligt, og hun havde fået mere energi. Efter 2. behandling er hudinfektionen væk og hun er gravid.

Behandling: Zoneterapi

En kvinde er plaget af depression igennem  8 mdr. Hun får fast behandling med zoneterapi og massage ca 1  x mdr., men det har ikke kunnet løse problemet. Vi aftaler en session med healing og zoneterapi. Et par dage efter denne behandling får hun bronkitis, som varer i 5 dage. Herefter letter depressionen hurtigt og hun får sit humør tilbage.

Smerter
Behandling: Akupunktur + Zoneterapi + Massage

En mand henvender sig med smerter over fodryggen og i balle og lænd. Ankommer i sandaler. Er jæger og natur menneske, men smerterne har hindret ham i at nyde sin hobby.

Han får 2 behandlinger med en uges mellemrum med akupunktur, zoneterapi og massage og er nu næsten smertefri.

Øjenlidelse
Behandling: Akupunktur + Ansigtszoneterapi

En mand henvender sig med smerter og hævelse omkring øjnene. Der flyder tyk sekret fra øjnene og øjenmusklerne er stive. Det bevirker dårlig koordinering af synsmusklerne og dårligt syn. Han er henvist til special læge, men der er en mdrs ventetid. Vi aftaler behandling med ansigtszoneterapi og akupunktur med en uges mellemrum.  Det har en god effekt. Hævelse og sekret mindskes betydeligt. Har nu kun svært ved at se opad. Han kan stadig mærke at synsmusklerne er lidt stive.

Sclerose patient med smerter
Behandling: Akupunktur + Zoneterapi

En sclerose patient har plauqe i sine nakkehvirvler, hvilket bevirker smerter ud i højre skulder.Hun henvender sig for smertlindring.

Vi aftaler et forløb med akupunktur og zoneterapi og efter 3 behandlinger er smerterne næsten væk. hun kommer herefter til opfølgnde behandling en gang imellem.

Menses smerter
Behandling: Akupunktur + Zoneterapi

En ung pige på 14 år ønsker hjælp til at mindske menses smerter.

Smerterne starter nogle dage før menses og er så kraftige, at hun er sengeliggende. Det giver en del fraværsdage i skolen.

Hun har mod på at prøve nogle få akupunktur nåle og får samtidig zoneterapi. Der er ikke nogen særlig effekt efter 1. behandling.

Jeg får lov at bruge lidt flere nåle ved 2. behandling. Ved næste menses er der kun lidt smerter nogle dage og hun kan sagtens passe sin skole. Hun får 3. behandling og har det nu godt.

Behandlingen er accepteret af moderen.

Rygsmerter
Behandling: Akupunktur + Zoneterapi + Massage

En mand henvender sig med smerter over lænd og op i ryggen.

Har svært ved at dyrke motion og sin hobby som lystfisker.

Har haft disse smerter i 8 år. De opstod efter et spring, hvor han landede på benene på et hårdt underlag.  Har fået fysioterapi gennem årene, som har lindret.

Vi aftaler et forløb med akupunktur, zoneterapi og massage.

Efter 4 behandlinger med 2-3 ugers mellemrum, er han smertefri.

Elisabeth Klinik Ålunde

Book tid til behandling

Book tid via. telefon eller SMS. Klinikken er åben efter aftale.

Har du spørgsmål til behandlinger? Ring til en uforpligtende snak.